Antara Fitnah dan Fitna

Gempar hari ini apabila isu Fitna yang menghina ayat-ayat al-Quran. Adakah ini suatu provokasi?

Di negara kita, terdapat juga kenyataan Tokoh Pemimpin Negara kita sebelum ini dan sekarang ada yang mempunyai unsur memperlekehkan al-Quran.

Kita nampak yang jauh, kita tak perasaan yang dekat dengan kita. Orang kafir memang sentiasa tidak akan berpuas hati dan duduk diam dengan kita. Bahkan lagi mereka melihat Cahaya Islam semakin bersinar dan tidak boleh dipadamkan walau apapun strategi yang diatur dan disusun.

Sikap umat Islam sendiri yang menyebabkan orang kafir berani memperlekahkan al-Quran. Umat Islam yang ada hari ini belum menghayati dan mempratikkan al-Quran secara sepenuhnya. Orang kafir melihat umat Islam sebagai rujukan kandungan isi al-Quran.

Kita marah bila orang kafir menghina al-Quran. Pada masa yang sama kita tidak sedar ada orang Islam sendiri yang mengabaikan al-Quran dan menutup sebelah mata terhadap tuntutan al-Quran.

Wahai pemuda Islam tonggak Islam, bersihkan aqidah kita. Suluhlah sesuatu masalah dengan suluhan al-Quran. Pegang erat-erat tuntutan al-Quran dan as-Sunnah. Moga kita di atas jalan yang lurus!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s