USAHAWANHPA

Saya berkesempatan hadir kursus PBC Hpa di UNITEN dari 12/7 ~ 13/7. Peserta dalam lingkungan 60 orang. Saya hadir atas dorongan yang kuat dari isteri tersayang.

Apapun program PBC (Perkongsian Bijak Cemerlang) anjuran HPA ini telah membuka mata saya berkaitan dengan HPA. Sebelum ini apabila mendengar MLM saya tidak tertarik untuk mendengar lebih lanjut.

Bila disebut MLM mesti tidak lari daripada Nilai Mata@point bila membeli produk mereka. Harga barangan MLM juga agak mahal untuk dibeli oleh pengguna.

Namun kehadiran saya ke PBC ini membuka mata saya. HPA adalah sebuah gagasan yang lebih besar daripada MLM. HPA merupakan gagasan ekonomi ummat Islam yang semakin subur.

Terbaru HPA telah melancarkan RFC (Radix Fried Chicken) khusus menyaingi KFC (Kentucky Fried Chicken) dan seangkatan dengannya. Kelebihan RFC ialah ayamnya di jamin halal dan organic.

HPA kini sudah mengorak langkah dengan membuka empayar ke Indonesia, Brunei dan Singapura. Sambutan dari sana amat memberangsangkan.

Selain itu, saya juga tertarik dengan Pengurus 1 Hpa, Tn, Hj Ismail yang bersikap bersederhana. Beliau juga mempelopori perubatan JAWI (perubatan islam) di Malaysia. Sekarang ini sudah aktif di seluruh Malaysia.

Saya sendiri waktu PBC, sempat mencuba berbekam. Berbekam merupakan sunnah Rasulullah SAW. Sakit juga mulanya sebab tak pernah cuba. Alhamdulillah saya dah mula mengenali kaedah berbekam.

Saya sebenarnya ingin mengulas lebih panjang lagi berkaitan dengan HPA ini. Namun saya tinggalkan pembaca di sini. Maklumat lebih lanjut berkaitan dengan HPA sila layari http://www.hpa.com.my.

Terakhir, saya berpesan pada diri saya dan pembaca semua, pastikan makanan yang dimakan anda halal, toyibban dan mubarakah. Maksudnya, makanan yang halal, baik dan penuh dengan barakah daripada RabbulJalil.

#saya nak mencadangkan kepada HPA untuk keluarkan produk susu untuk bayi sebagai alternative susu di pasaran kini#

Selamat menjadi UsahawanHpa.

http://www.hpa-sa.blogspot.com

Tinggalkan Jawapan

