Puisi : Perjuangan Belum Berakhir

Bila datang minat saya untuk menulis puisi saya akan tulis. Saya terjumpa semula puisi yang saya karang 10 tahun yang lepas yang bertajuk PERJUANGAN BELUM BERAKHIR.

Ayah & Fatih

Perjuangan Belum Berakhir

Perjuangan
Itulah kalimah yang aku hamburkan
Membakar setiap pelusuk hatiku
Ia perlu diteruskan
Ia perlu dihidupkan
Demi…Islam!

Perjuangan
Namun Ada Yang gentar
Dengan kalimah ini
Hanya…
Yang berdarah satria
Yang bersemangat waja
Yang mampu meneruskanmu

Perjuangan
Semakin hari kau semakin lupus
Tidak dihiraukan
Tidak dihidupkan
Akhirnya kau semakin ditinggalkan
Diketepikan!!Diusangkan!!Dibiarkan!!
Dinyahkan dari….
Hidup yang berhati suci!

Perjuangan
Akan ku teruskan engkau
Walau darahku menjadi galang gantinya
Nadi yang dulunya lemah
tetapi, kini bersemangat!
Dibakar olehmu
Ia kian mendidih
Kerana
Perjuangan belum berakhir

Nukilan
Muhammad Amin bin Hj Che Hassan Al-Kalantani
29 September 1997

KOMEN ANDA TERHADAP PUISI INI?

Tinggalkan Jawapan

