Mengapa Yahudi Bijak? : Suatu Muhasabah

Promosi Buku Yakjuj dan Makjuk, Bencana di sebalik gunug. Klik di sini.

Maaf kerana sudah lama tidak posting. Minggu ini dan minggu lepas sibuk dengan projek bersama ExxonMobil.

Petang ini saya menerima satu Email daripada rakan bertajuk : Mengapa Yahudi Bijak? : Suatu Muhasabah.

Saya cut n paste sahaja.

Inilah emailnya.

Disebalik Musibah

Menemui saudara ku sekelian, baru baru ini sekali lagi Yahudi bermaharja lela membantai penduduk Gaza, tanpa merasa belas kasihan, ini dapat difahami kerana bagi kaum Yahudi, Palestin adalah negeri mereka, walaupon dari segi sejarah, memang mereka tahu, Israel memang bukan milik mereka yg mutlak, terima kasih kepada kerajaan British yg. memberi mereka penempatan selepas dihalau oleh Hitler pada perang dunia kedua. Tak perlulah saya mengulang lagi peri laku kaum Yahudi yang sekian lama di halau oleh umat manusia dari zaman Firaun lagi, berjuta juta kaum Yahudi telah dibunuh, tiada suatu bangsa didunia ini yang dibunuh begitu ramai dimuka bumi ini dan kini telah muncul pula di Amerika,kumpulan anti Yahudi , kerana mereka (pribumi Amerika)telah mulai sedar yang mereka telah menjadi hamba dibawah telunjuk Yahudi (Proxy) Hanya masa akan menentukan peledakan dimana kaum Yahudi pula akan menemui penghalauan beramai ramai keluar dari bumi Amerika, mustahil? Jika anda lihat sejarah, tiada apa yang mustahil akan berlaku terhadap kaum Yahudi.

Setelah memantau beberapa lelaman web saya ada terbaca tesis mengenai kaum Yahudi dan saya tertarik untuk membaca dan menterjemahkanya ke bahasa Melayu, semuga ianya dapat memberi menafaat kepada kita dan jenerasi mendatang. Janganlah kida dok mengutuk kaum Yahudi terus terusan, sedang badan dunia (UN) tak dapat melakukan sesuatu. Pembantaian secara zalim diGaza akan segera dilupakan tanpa satu pon general tentera Israil dibawa kepengadilan (sila lihat sejarah UN) maka itu kaum Yahudi bertambah bongkak, tujuan mereka hanyalah melemahkan kaum Arab disekeliling mereka.

Tesis itu bertajuk “Why the jews so smart” suka cita saya alih bahasakanya secara rengkas. Setelah membaca tesis itu, ianya dapat mengubah cara diet saya, semuga pasangan muda dapat mengamalkanya demi melahirkan jenerasi yg baik.

Hakim Ma’ruf Bin Hj Abdul Kadir

Universiti Massachuset

USA.

 

Lihat tesis bertajuk Mengapa Yahudi Bijak di sini.


5 thoughts on “Mengapa Yahudi Bijak? : Suatu Muhasabah

  1. assalamualaikum..
    article pasal yahudi bijak ni memang menarik samada sumbernya betul atau sebaliknya tapi ada fakta yang mmg diakui betul.Sebnarnya orang yahudi adalh sejahat2 manusia. Mereka telah mengkaji segala aspek tentang kehidupan yang telah difirmankan dalam AlQuran dan juga Sunnah tapi orang Islam tidak pernah ingin mengkaji sehinggakan orang islam hanya menjadi pengikut.Sesungguhnya orang yahudi telah berjaya mempengaruhi orang islam secara total samada sedar atau tidak. Mereka dedahan orang islam dengna semua perkara termasuklah bab pemakanan, fesyen dll yang sebenarnya bertujuan merosakkan orang islam.Sepatutnya orang islam kena sedar dan jgn lagi mudah terpengaruh. Ikutlah cara islam yang sebenar.Berbalik kepada artikel di atsa, ingin saya kongsikan sedikit ttg amalan yang saya amalkan dan hasilnya jelas di depan mata.Saya mempunyai seoarang anak lelaki yang kini berumur 2 tahun. Sepanjang tempoh kehamilan saya mengamalkan membaca Alquran.Anak saya kini alhamdulilah tersangat suka mendengar bacaan Alquran, Azan dan doa yang boleh ditonton di kaca tv. Saya sedari anak saya mempunyai perasaan yang kuat kepada bacaan2 tersebut. Saya amat bersyukur dan berdoa moga ia berkekalan sehingga dewasa. Apa yang ingin saya sampaikan bahawa pendidikan anak2 bermula di alam janin lagi. Kita yang membentuknya.Jauhi sikap negatif semasa hamil kerana anak akan terpengaruh dengan sikap tersebut.

  2. apa yang anda katakan adalah betul.anak saya semasa sekarang usia 3 thn memang suka dengar zikir dan azan dikaca tv…..amalan saya biasa saja tetaoi semasa mengandung maknya sentiASA MENDENGAR Zikir……tq

  3. Selamat pagi semua saudara yang sebangsa dalam ertikata BANGSA MANUSIA ciptaan Tuhan. Dengan izin saya gunakan istilah itu yang saya belajar dari Kitab Injil. Isu bangsa Yahudi Bijak ini sebenarnya satu isu yang tidak boleh dipertikaikan. Kita kena melihat perkara ini secara positif supaya kita boleh memikirkan kaedah mana yang sesuai untuk membangunkan bangsa kita (Bangsa Malaysia) supaya seiring dengan bijaknya bangsa Yahudi itu. Saya telah memerhatikan sejak usia saya seawal 5 tahun pada tahun 1974 semasa program pengislaman beramai-ramai (secara paksa rela) di daerah kampung saya dan seawal itu saya mendapati masyarakat Islam begitu fobia sehingga merasa gusar dan akhirnya begitu benci dengan bangsa Yahudi. Sehinggakan dalam ceramah pada majlis tersebut dibangkitkan pelbagai perkara yang menyatakan bahawa Yahudi itu satu bangsa yang tidak harus ujud di mukabumi, tanpa penceramah itu sedar bahawa beliau telah dan cuba untuk menafikan kebesaran Tuhan yang mencipta manusia termasuk bangsa Yahudi. Kalau kita kaji sejarah manusia sebenarnya terdapat bangsa lain yang mengamalkan budaya yang keji, tidak menghormati nilai manusia malah mengamalkan budaya kanibal yang begitu keji tetapi tidakpun bangsa itu dilabel sebagai bangsa laknatullah. Kenapa? Kerana bangsa itu tidak ada pencapaian dalam membangunkan dunia dari aspek budaya, akademik, teknologi sains, ekonomi, perubatan, ketenteraan dan sebagainya. Sebab itu Islam khususnya tidak pernah mewar-warkan bangsa kanibal itu sebagai bangsa laknatullah. pandangan dan presepsi masyarakat Malaysia terutamanya masyarakat Islam dibuat dari sudut negatif sehingga menimbulkan perasaan benci yang sangat mendalam dalam masyaratat. Sebenarnya sentimen benci Yahudi ini diwarisi dari tardisi bangsa Arab yang susurgalur mereka ini adalah dari satu keturunan pada permulaan. Apa yang berlaku ialah ideologi masyarakat Islam di Malaysia telah diprogram melalui ideologi agama Islam, dan akhirnya masyarakat Islam melihat bangsa lain yang tidak beragama Islam sebagai Yahudi. Sebagai contoh, pada tahun 1990 semasa BN bertungkuslumus menjatuhkan kerajaan PBS di Sabah pemimpin-pemimpin BN pada ketika itu terutamanya Datuk Sri Anwar Ibrahim dan Tun Gaffar Baba melaungkan gesaan supaya ” melayu hendaklah bersatu merampas kerajaan negeri Sabah dari orang Yahudi”. Dan ketika itu jelaslah bahawa bangsa lain yang beragama Kristian itu juga diklasifikasikan oleh Islam sebagai Yahudi. Saya telah merujuk sejarah penaklukan Islam dari awal sehingga ke era Ottoman, apa yang saya dapat perhatikan ialah bangsa Arab dan Islam telah menggempur dan merampas beberapa negara dan kerajaan Kristian. Saya hanya merujuk kepada Sepanyol, Greece, dan Constantinople yang telah dirampas oleh Arab dan Islam. Sepanyol dan Greece berjaya bangkit dan merdeka manakala Constaninapole telah menjadi Turkey sehingga sekarang. Itupun masyarakat Arab dan Islam masi berusaha melalui pelbagai cara untuk menimbulkan kontrevesi terutamanya isu Gereja Cordoba di Sepanyol yang satu ketika dulu ditukar menjadi masjid pada era kerajaan Islam di Sepanyol. Tentera Ottoman juga pernah sedaya upaya merampas Vatikan di Rom tetapi tidak berjaya. Saya tertanya-tanya, bagaimana sekiranya Masyarakat Kristian di Turkey bangkit untuk mengambilalih semula negara Turkey? Seperti Yahudi telah bangkit semula mengambilalih tanah air mereka? Sebenarnya Yahudi bukan satu-satunya bangsa laknatullah di dunia.

  4. saya amat risau tentang satu perkara…iaitu munculnya Yahudi baru…

    kaum spesifik ini meniru Yahudi dalam semua perkara….bangsanya agama…kejahatannya konsisten…dan juga bijak seperti mereka…

    sebagai contoh….agama Jepun untuk orang Jepun sahaja…

    saya juga perlu tekankan bahawa saya amat tak setuju dengan slogan ketuanan melayu kerana ianya menyerupai cara yahudi…saya harap melayu atau bangsa2 lain tidaklah menjadi yahudi baru…

    hanya allah sahaja yang maha mengetahui…

Tinggalkan Jawapan

