Politik Tawan Manusia Dengan Islam

Islam adalah cara hidup yang lengkap untuk seluruh ummat Manusia.

Apa yang berlaku kini, umat Islam tidak dapat melaksanakan Islam secara sepenuhnya dalam kehidupan seharian mereka.

Bagi manusia yang kafir, kebanyakkan mereka melihat Islam pada penganutnya sebelum mereka tertarik mendalami Islam.

Saya berkesempatan berada di UPU Air Terjun, Bukit Gantang semalam.

Kehadiran Pengerusi dan Bendahari Kelab Penyokong Pas di kawasan Ust Solehhin menarik minat saya.

Dengan memakai vest yang jelas menandakan mereka memberi sokongan kepada PAS.

Asalnya saya ingin mengkoreksi padangan mereka berkenaan Islam.

Namun saya pendamkan dulu kaedah sebegitu dengan menyoal kenapa mereka boleh menyokong PAS tidak yang lain.

Kenapa anda boleh menyokong PAS?” soal saya pada pengerusi KPP tersebut.

PAS mesra rakyat dan YB PAS senang hendak dihubungi tanpa banyak prosedur!” jelasnya.

“Selama 50 tahun BN/MIC menjanjikan sesuatu dalam pilihanraya. Selepas kami memilih mereka, habis pilihanraya mereka tinggalkan kami! Kaum India sudah reforms!” katanya penuh semangat.

Niat di hati dan rakam gambar bersama mereka, tapi tak berkesempatan.

Sebenarnya peluang sebegini memberi banyak peluang dakwah untuk kita kepada mereka.

Saya boleh buat satu kesimpulan yang paling besar iaitu AKHLAK adalah DAKWAH yang paling berkesan!

Syabas atas kemenangan Parti Islam di Bukit Gantang!

AMin Al-Kalantani

Tinggalkan Jawapan

