57 thoughts on “Tetamu

  1. Tahniah kepada nizam atas kejayaan menghasilkan nizam83.wordpress.com. Semoga blog yang kita bina di bulan ramadhan ini akan menghasilkan suatu manfaat buat masa akan datang!

  2. Ya akhi, semoga semua ini ada khairnya. Ana amat terpanggil bila mana enta mengatakan inilah tinggalan kita untuk generasi akan datang, bila masa kita pergi dari dunia ini, ada tinggalan kita untuk tatapan generasi akan datang.
    Salam tautan mahabbah

  3. Alhamdulillah. Itulah niat ana untuk memastikan kita mempunyai satu hadiah peninggalan pada keturunan kita akan datang. Buah tangan untuk mereka memerhatikan nasihat dan peringatan daripada kita. Cuma, kita kena kuat kerana apabila tiada yang datang menjenguk blog kita, kita dah mula malas untuk menulis. Sebenarnya, dengan menulis di blog ini, sudah mengasah dan sebagai latihan kepada kita untuk memperjuangkan Islam melalui penulisan! Teruskan menulis untuk mewaris!

  4. Ya Allah, jadikanlah hatiku dan jiwaku Ikhlas. Kurniakanlah ilmu kepadaku untuk mengenalMU dan tulisan yang membuka pintu-pintu hati kepada orang yang mencari kebenaran.

  5. Ya Akh Nizam,
    Salah satu punca kenapa jadi begitu ialah kerana masjid-masjid dan surau-surau tidak dibenarkan untuk memberi kuliah di bulan mulia ini. Ummah Islam jadi sejuk seperti ais. Tidak ‘jelira’ untuk mendapatkan malam lailatul qadr, sebaliknya lebih ‘jelira’ untuk membuat hal-hal lain yang tidak manfaat. Alhamdulillah surau ana, ana selalu memberi tazkirah dan membuat qiamulail untuk 10 ramadhan. Jamaah maintain sampai sekarang!

  6. al-kalantani,

    Semoga Allah memberkati usaha saudara dlm memperjuangkan agama Islam yang suci. Teruskan usaha saudara dlm perkongsian Ilmu Allah.

  7. Assalamualaikum…..

    Ana tertarik dgn nukilan2 dan aktiviti yang ante buat….
    ana pun berasal dari kelantan tapi tinggal di sg.buloh..
    kalu ikut GCE rumah ante ngan ana dekat aje….

    kalau ada masa mengizinkan boleh kita mengenali dgn lebih rapat….

  8. To Affuan,
    Lama tak jumpa nta. InsyaAllah mudah-mudahan kita dipertemukan semula di bumi serambi mekah. Buat projek Cyber Cafey lagi ke?

  9. To Akh Daryn,
    Saya juga merupkan seorang manusia yang dhaif. Rasanya ilmu ini amat cetek sekali. Jika saya berfikir dan bermuhasabah terasa diri ini amat kecil dan amat mengharap pada petunjuknya. Alhamdulillah kerana Allah SWT telah memberi sedikit kekuatan kepada saya untuk terus menulis menyampaikan apa yang saya fahami. Saya amat tertarik untuk membuat perkongsian ilmu. JIka ada sebarang maklumat, hantarlah ke email saya di al_amin1982@yahoo.com

  10. Waalaikumussalam,

    To Akh Abu Mukhlis,
    Alhamdulillah dengan nikmat Internet yang Allah SWT berikan kepada kita menyebabkan ukhuwwah tersebar luas. InsyAllah saya sedia berjumpa dan berbincang untuk perkongsian ilmu. Terima kasih juga kerana sudi berkunjung ke blog saya yang serba dhaif ini. Doakan agar saya terus boleh menulis untuk Allah SWT.

  11. Al-Akh Nizar,

    Nta dok kat Puchong ka la nie? Ada masa kita boleh jumpa. Sekarang ana dah pindah kat shah alam, tapi still keja kat Puchong lagi.

  12. Assalamualaikum,
    Apa khabar, mudah2an sihat waalfiat disamping keluarga. Hmmmm Alhamdulilah telah banyak berlaku perubahan dalam gerakan insyaallah harapan dengan perubahan ini dapat melahirkan pemimpin yang boleh memimpin bukan pemimpin yang dipimpin….aminnnnnnnnnnnnn…

  13. Waalaikumussalam,
    To Abg Ridwan, Alhamdulillah ana sehat. Lama tak berjumpa mata. Sama-samalah kita berdoa semoga kita terus bersemangat dalam menegakkan ugama Allah SWT. Abg wan, anak dah berapa?

  14. Assalamualaikum wr.wb
    salam kenal…
    semoga wordpress dan dunia blog makin ramai


    Amin al-Kalantani:

    Waalaikumussalam kepada saudara Indra. Terima kasih atas kunjungan anda ke blog saya yang serba dhaif ini.

  15. Salam, amin. Tertarik dengan latar belakang saudara. Memang jauh berbeza dengan saya. Tapi memang minat saya mencari identiti yang menarik. Mungkin hobi saya menjelajah laman orang dan melihat latar belakang dan hidup orang lain. Mungkin saudara tertarik juga, saya ceritakan latar belakang saya sedikit . Nama saya Mohd Amin Bin Ab Halim Bin Abdullah Bin Ahmad lahir di Machang, Kelantan pada 3 januari 1982. Lahir dengan ketiadaan ayah ketika dalam kandungan dan dibesarkan oleh nenek dan datuk di kelantan. Saya memang berminat besar dalam pengajian agama tetapi banyak halangan dari keluarga setelah datuk meninggal. Saya pernah berguru di sebuah pusat pengajian pondok dan seorang Ustaz serta keluar tabliq, semua saya buat dengan izin ibu saya dengan menjanjikan keputusan peperiksaan yang cemerlang,Tapi dihalang akhirnya dan saya jatuh, makin jauh dan saya rasa saya jauh sangat dengan kerja agama. Saya hanya mampu beribadat sahaja. Setelah berkeluarga dan memiliki seorang cahaya mata dan bakal menyambut seorang lagi feb 2008 ini. Hm kan sama. Ada abang,kakak dan adik. Abang dan kakak tiri. Maaflah saya membosankan saudara. Tapi saya sangat teruja dengan peribadi saudara. Harap ramai orang lain yang boleh menceritakan hal peribadi diri mereka sendiri.
    Salam

  16. Salam kembali kepada Al-Akh Amin,
    Alhamdulillah dengan nikmat internet yang Allah ilhamkan kepada manusia, kita dapat bertemu di ruang maya ini walaupun tidak pernah bersua. Sekali pandang kita melihat bahawa kehidupan kita sukar dan susah. Namun jika diteliti dan dikaji, rupanya ia merupakan salah satu Tarbiyah Ilahiyyah kepada hambaNya.
    Semua manusia khususnya yang mukmin akan dikumpulkan bersama dikalangan mukmin di Negeri Akhirat kelak. Orang mukmin akan mendapat ganjaran yang setimpal dengan keyakinan mereka kepada al-khalik.
    Disebalik kehebatan seseorang ada kelemahannya termasuk diri saya sendiri dan anda juga. Sama juga disebalik kekuatan, pasti ada kelemahannya. Yang pasti, dalam apa jua keadaan kita gantungkan diri kita sentiasa kepada Allah SWT sebagaimana tulisan saya bertajuk “Gantungkan Dirimu Kepada Allah” di https://amin1982.wordpress.com/2007/11/26/gantungkan-dirimu-kepada-allah/
    Salam perkenalan kepada saudara Amin.

  17. Assalamualaikum…kaifa hal ya akhi amin? sihat harapnya…ana di sini alhamdulillah sihat2 sokmo…eh ingat lagi ke pada ana? ye la siapa la ana ni..hehehe….ok lah….kim salam ana pada akhi fadil…jo…dan lain2…salam juang!

  18. Waalaikumussalam…Alhamdulillah ana sehat. Syukran kerana sudi bertandang di weblog ana yang dhaif nie. Semoga berjaya dalam lapangan pengajian!

  19. Assalamu’alaikum..
    Selamat berjuang.. Salam menempuh tahun baru Hijrah 1429H yang beberap hari lagi. Semoga iktan ukhwah fillah kita selama-lamanya.. Artikel nta sungguh menarik dalam melahirkan generasi bertaqwa.. Teruskan usaha menyatakan kebenaran dan tarbiyah untuk masyarakat bagi kesedaran dalam ilmu agama itu sendiri dan kebenaran dalam bermasyarakat.

  20. Assalamu’alaikum wr wb…

    Lama tak singgah kemari. Apa kiranya gerangan kabar saudara Amin sekeluarga?

    Semoga Allah SWT senantiasa mengaruniakan kesehatan, kecukupan serta kelapangan segala urusan amalan lahir & batin, dunia & akhirat.

    Salam silaturrahim dari saya yg jauh di Batam-Indonesia 🙂

    Keep in Touch and Wassalam

  21. Ya Akhi moga terus menulis demi agama. Syukran atas pautan.

    Amin Al-Kalantani : Terima kasih kembali kepada ustaz kerana sudi bertandang ke blog saya yang dhaif ini.

  22. Salam ziarah di 14 Ramadhan mulia. Ingatan kembali, ziarah ana ke web ini pada Ramadhan 1428H yang lepas, coretan pertama tetamu di sini.

    Semoga hari-hari ini akan terus memugarkan kembali ruh dan semangat juang kita. Ameen..

  23. Salamun’alaik abe amin…
    ana faisal. kenal lg x? ala adik nasir, yang setepatnya pakjan kata ana adik husaif. jemput ziarah ke laman blog ana http://mofas.wordpress.com
    berusaha untuk mengajar jari jemari ini menari mengikut rentak semasa di alam blog. harap ada komentar membina dari abg buat ana ikut.
    InsyaAllah…salam akhir ramadhan.

  24. salamun’alaik, tuan..
    salam ikhwan, menjunjung pjuangan, salam kesatuan ummah, teras daulah islamiah… jika ada kelapangan sudi la hinggap ke laman ana, http://seedmiskulilm.blogspot.com/
    semoga dapat berkongsi ilmu n’ pengalaman dari salah seorang amilin pilih Allah.. -7523135,Pbt sapu syafiq-

  25. akm,amin!
    ambo x-falahiah dulu,kenal sgt2 demo..alhamdulillah istiqomah dale perjuange..zaidi soghe lg dok mano ngaji nga demo dulu?jupo blog demo,teringak balik bdk2 falahiah:)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s