Halim Bustaman

Semalam di Cabot, Shah Alam aku terjumpa dengan seorang insan yang berjubah dan bekopiah. Dia sedang mengajar sesuatu. Di bajunya di sangkutkan satu kertas, Saya ketua saintis dunia. Dalam kepalaku “Betul ke pakcik ni?”.

Asalnya aku tidak berminat mendengar celotehnya. Aku pergi ke tempat lain. Bila aku datang lagi sekali, wah semakin ramai penonton dan merangkap pelajarnya. AKu berhenti sekejap. Cuba memberi masa untuk mendengar.

Ohh…pakcik ni namanya Halim  Bustaman. Sebelum ini tidak pernah aku berjumpa lelaki seunik dengannya. Mengajar di jalanan. Walaupun yang diajak hanya teknik mengenal sifir. Tetapi jauh yang aku belajar ialah ” perbezaan antara kreatif dan logik”.

Aku  membeli buku yang diphotosatnya. RM5. Bertajuk ”

“Otak Kanan Melayu, Hebat!!” oleh : Ketua Saintis Dunia Abdul Halim bin Bistaman.

Hebat Orangnya!

Tinggalkan Jawapan

